• iconPrisgaranti
  • iconGratis Frakt

Leveransvillkor

Leverans

Vid köp på Battrenatter.se så tas det ingen fraktavgift, när du väljer vår standardleverans.

Leverans sker via fraktfirman Interfjord. Leveranstiden är angiven under var enkel produkt och varierar från 2 dagar till 8 veckor. Vi erbjuder standardleverans till alla bro fasta öar. Med denna kostnadsfria leveransform så levereras varorna fram till kantsten. Du står själv för att få in varorna och montera dem i det önskade rum i ditt hem.

Varor köpta på Battrenatter.se levereras antingen genom GLS Partner/DB Schenker eller med en fraktman, beroende på produkten. Mindre varor, så som täcken och kuddar, levereras via GLS Partner/DB Schenker medan de större varorna, så som sängar, levereras av en fraktman. Det skal dock understrykas att när det levereras via GLS Partner/DB Schenker så placeras det inte vid något paketombud. Du kommer dock motta ett försändelsenummer per e-mail.

När det kommer till de större produkterna, så kommer du motta en e-mail från oss om att sängen/madrassen etc. har sänts från vårt lager. Därefter så kommer fraktmannen ringa upp dig innan leverans. Notera att estimerad leveranstid kan bli ändrad, detta då det är många externa faktorer så som trafik, olyckor och liknande, som kan påverka leveranstiden.

Leveransvillkor

Fraktmannen levererar varorna till leveransadressen. Det är ditt ansvar om att upplysa oss om den korrekta leveransadressen.

Ändring av leveranstidpunkt/leverans utan framgång

Ändring eller annullering av leveranstidpunkt- eller adress ska ske senast 2 dagar innan avtalat leveransdatum. Vid senare ändring/annullering så tas en fraktavgift ut. Om du inte är hemma när fraktmannen kommer, så tar vi ut avgiften, samtidigt som att det kommer krävas en fraktavgift för eventuell ny leverans. Annulleras köpet efter att ett leveransdatum är avtalat, så kommer en fraktavgift att tas ut från det redan betalda beloppet. Vid leverans utan framgång påräknas minimum 3 dagars extra leveranstid, av hänsyn till en ny ruttplanering.

Uppbärning av varor

Uppbärning kan vara en eventuell möjlighet och ska då begäras via kontakt@battrenatter.se. Det ska dock noteras att uppbärning inte kan garanteras samt att montering inte är möjligt i Sverige.

Mottagande av defekta varor

Om emballaget är skadat vid leverans, eller har tydliga tecken på defekter, så ska det på fraktbrevet kvitteras för mottagandet med en notering för eventuella skador på innehållet. Kvitteras mottagandet utan invändning, kan du inte senare reklamera för transportskador på varan.

Skada av bohag/bostad vid leverans

Skulle det vid leverans uppstå en skada på bohag eller bostad så ska detta noteras på fraktbrevet eller följesedeln. Upptäcks skadan först efter att chaufförerna har lämnat adressen så ska vår kundservice kontaktas senast 24 timmar efter leveransen har ägt rum. Upplys vänligen ordernummer vid kontakt, och ha gärna dokumentation på skadan i form av bilder. Bättre Nätter kan inte hållas ansvarig för skador på bohag, om inte invändningsfristen är uppfylld.